0

Notice: Use of undefined constant DS - assumed 'DS' in /home/public/sites/www.voetreflexinpraktijk.nl/templates/siteground-j16-44/html/com_content/article/default.php on line 15

VoetreflexPlus® massage

Massage activeert de bloedcirculatie waardoor o.a. verwijding van bloedvaten plaats vindt en spieren en het zenuwgestel worden geprikkeld. Hierdoor kan  pijn worden bestreden of zelfs weggehaald.

Massage zorgt ook voor een betere warmte verdeling, en het lichaam krijgt meer voedingsstoffen toegediend vanuit het bloed wat een positief effect heeft op het groeiproces. Er wordt weerstand opgebouwd tegen ziekten. Door massage wordt de doorbloeding van de spieren bevorderd waardoor het teveel aan melkzuur (afvalstof) verwijderd kan worden.

Aanrakingen stimuleren de hersenen zodanig dat ze endorfinen produceren. (endorfinen zijn natuurlijke, door het lichaam zelf aangemaakte pijnstillers)

VoetreflexPlus® is een reflexzone massage en therapie waarbij westerse en Chinese technieken zijn gecombineerd.

Door het masseren van bepaalde reflexzones, meridianen                                        en acupunctuurpunten op de voeten en de onderbenen, wordt de doorbloeding, de energie doorstroming en het zelf genezend vermogen van het lichaam gestimuleerd. Dit leidt tot een betere gezondheid, vitaliteit en ontspanning van lichaam en geest.

VoetreflexPlus® resulteert in bijzonder effectieve behandelingen.

Een behandeling kan bij veel verschillende klachten verlichting brengen. Het is geen vervanging van de reguliere gezondheidszorg, maar is in overleg goed te combineren met andere behandelmethoden.

Zowel tijdens als na de massage is het mogelijk dat u lichamelijke en/of geestelijke reacties ervaart. Dit komt door dat tijdens de massage afvalstoffen vrij komen, welke door het lichaam moet worden uitgescheiden. Het drinken van extra water bevorderd deze uitscheiding.

Tijdens de behandeling kan u het warm of koud krijgen en gaan transpireren, of misschien wel gaan lachen of huilen, of heerlijk gaan ontspannen.

Na de behandeling kan het zijn dat u zich vermoeid of loom voelt, hoofdpijn krijgt, of dat u juist ontspant en rustig kan slapen, de urine kan troebeler zijn en meer ruiken.